Sledujte akce a novinky
Přihlašte se k odběru newsletteru.
Kontakt
TIS Beroun, s.r.o.
Vítězslava Hálka 1432
266 01 Beroun 2
Tel.: +420 311 611 711
Mobil: +420 777 611 713
E-mail:
info@motocz.cz
Aprilia Caponord 1200 ABS/ATC
Soudě podle jména má Caponord hlavně cestovatelské ambice. Ty na motocyklu najdeme v podobí stavitelného předního plexištítu, krytů rukojetí, širokého pohodlného sedla nebo nádrže, která pojme 24 l paliva. Vyztužený zadní rám je připravený na osazení zavazadel dodávaných ve verzi Travel.
Popis produktu
Motor převzatý z Dorsodura má po úpravách plynulejší projev v nižších otáčkách a vyšší maximální rychlost díky úpravě odstupňování šesti-rychlostní převodovky.
Desing má ostré sportovní rysy, půjčené z modelů RSV4. Jde především o přední masku, ale i např. zadní světlo. Z techniky superbikového motocyklu najdeme na Caponordu jeho odlehčená sedmnáctipalcová kola a radiální brzdy.
MOTOR
-
Aprilia V 90° Twin
-
příčně uložený
-
kapalinou chlazený
-
DOHC - 4 ventily na válec
-
zapalování se systémem Twin-spark - dvě svíčky na válec
-
128 koní (95,5 kW) při 8.500 ot./min.
-
točivý moment 118 Nm při 6.500 ot./min.
ELEKTRONIKA
Díky elektronické kontrole plynu Ride-By-Wire má jezdec na výběr mezi třemi palivovými mapami -SPORT-TOURING-RAIN, které se přepínají při nastartovaném motoru, startérovým tlačítkem a to i při jízdě. Není to pouze reklamní slogan. Caponord razantně mění svůj charakter podle toho, jak chcete:
RIDE-BY-WIRE
-
sportovní režim dává okamžitý agresivní výkon;
-
turistický zas hladší akci při uvolněné jízdě;
-
dešťový vám přijde vhod při extrémně kluzkém povrchu
APRILIA TRACTION CONTROL (ATC) + ABS
Systém ATC (kontrola trakce) v kombinaci s dvoukanálovým systémem ABS jsou navzájem nezávisle vypínatelné. Jezdec může ATC měnit ve třech stupních nastavení. Motocykl tak umožňuje plně využít výkon stroje a přilnavost pneumatik pro maximální potěšení z jízdy i méně zkušeným jezdcům.
RÁM
Je kombinací dutých trubek v horní části, sešroubováných vysokopevnostrními šrouby s litými hliníkovými bočnicemi. Výsledkem je dosažení výborné tuhosti dovolující využití plného výkonu. Nepostrádá lehkost a italský design.
Zadní kyvná vidlice je dostatečně robusní, aby při použití asymetricky uloženého zadního tlumiče zajistila vynikající torzní tuhost s elasticitou potřebnou při akceleraci a intuitivní vedení motocyklu za všech podmínek.
ODPRUŽENÍ
Přední vidlici upside-down 43 mm obstarala značka SACHS, samozřejmostí je možnost kompletního nastavení (předpětí, komprese, zpětný útlum). Zdvih vidlice je 167 mm.
Obdobně i zadní tlumič SACHS s oddělenou nádobkou "piggy-back" je plně nastavitelný a asymetricky uložen bez přepákování přímo na kyvné vidlici. Zdvih vidlice je 150 mm.
BRZDY
Přední čtyřpístkové radiální brzdové třmeny svírají lehké kotouče o průměru 320 mm. Zadní jednopístkový třmen svírá kotouč o průměru 240 mm. U přední i zadní brzdy jsou použity již ve standardu opletené pancéřové brzdové hadice a seřiditelné páčky.
Dvoukanálový systémem ABS je vypínatelný.
VÝBAVA
Přístrojová deska Matric s kombinací analogového a digitálního displeje zpracovává údaje přes CAN linky a ukládá do paměti. Ultra kompaktní přístroje vynikají lehkostí a moderním designem. Všechny funkce jsou volitelné ovladačem umístěným na řidítkách. Na přístrojové desce najdete všechny důležité informace: okamžitou rychlost, otáčky, hodiny, stopky, teplotu, dva denní tripy (průměrná a maximální rychlost, doba jízdy, průměrná a maximální spotřebu), dobíjení a volbu intenzity podsvícení. Samozřejmostí je i imobilizér s možností zadání osobního kódu;
eloxovaná hliníková řídítka zesílená v uchycení. Jsou velmi lehká a přispívají k optimální a dynamické kontrole motocyklu;
hydraulický ovládaná spojka je velmi přesná a lehká. Je samo-nastavovací a zcela bezúdržbová.
ALTERNÁTOR | 690W při 6.000 ot/min | |
---|---|---|
VÝFUKOVÝ SYSTÉM | systém 2-1 s koncovkou na pravé straně, lambda sonda, EURO 3 | |
SPOJKA | více-lamelová v olejové lázni, s hydraulickým ovládáním | |
PRIMÁRNÍ PŘEVOD | přímá ozubená kola, převodový poměr: 40/69 | |
PŘEVODOVKA, 6-ti rychlostní, převodové poměry | 1° | 14/37 |
2° | 18/32 | |
3° | 21/28 | |
4° | 24/26 | |
5° | 25/24 | |
6° | 27/24 | |
SEKUNDÁRNÍ PŘEVOD | řetěz, převodový poměr 16/43 | |
RÁM | modulární konstrukce, ocelové trubky spojené vysoko pevnostními šrouby s bočnicemi z lehké slitiny, odnímatelný podsedlový rám | |
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ | „Up-side Down" teleskopická hydraulická vidlice SACHS průměr 43 mm, regulace předpětí pružiny, komprese a zpětného útlumu, zdvih kola 167 mm | |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | asymetrická kyvná z lehké slitiny vidlice s výztuhou, asymetricky uložený hydraulický tlumič SACHS s nádobkou „piggy-back", regulace předpětí pružiny, komprese a zpětného útlumu, zdvih kola 150 mm | |
BRZDY | přední | 2 lehké ocelové plovoucí kotouče 320 mm, radiální 4-pístkové třmeny BREMBO, oplétané brzdové hadice |
zadní | lehký ocelový pevný kotouč 240 mm, 1-pístkový třmen, oplétaná brzdová hadice | |
ABS | dvoukanálový systém Continental s možnosti deaktivace | |
KONTROLA TRAKCE | Systém ATC (Aprilia Traction Control) s možností samostatné deaktivace, propojen se systémy ABS a Ride-by-Wire, 3 stupně nastavení, funkce kalibrace průměru zadního kola dle použité pneumatiky | |
KOLA- ráfky z lehké slitiny | přední | 3,50 x 17" |
zadní | 6,00 x 17" | |
PNEUMATIKY- radiální, bezdušové | přední | 120/70 ZR 17 |
zadní | 190/55 ZR 17" | |
ROZMĚRY, HMOSTNOSTI, OBJEMY | délka | 2.240 mm |
šířka | 925 mm (řidítka) | |
výška | 1.456 mm (přístrojová deska) | |
rozvor | 1.565 mm | |
výška sedla | 840 mm | |
stopa řízení | 125 mm | |
úhel řízení | 27° | |
suchá hmotnost | 233 kg | |
provozní hmotnost | 251 kg | |
palivová nádrž | 24 ltr. |