Sledujte akce a novinky
Přihlašte se k odběru newsletteru.
Kontakt
TIS Beroun, s.r.o.
Vítězslava Hálka 1432
266 01 Beroun 2
Tel.: +420 311 611 711
Mobil: +420 777 611 713
E-mail:
info@motocz.cz
Aprilia Caponord 1200 ABS/ATC Travel aDD
Soudě podle jména má Caponord hlavně cestovatelské ambice. Ty na motocyklu najdeme v podobí stavitelného předního plexištítu, krytů rukojetí, širokého pohodlného sedla nebo nádrže, která pojme 24 l paliva. Vyztužený zadní rám je připravený na osazení zavazadel dodávaných ve verzi Travel.
Popis produktu
Verze Travel ADD je určná pro více cestovatelsky zaměřené lidi, kteří si rádi kromě sportovní jízdy užívají i při dlouhých výletech.
Verze Travel ADD obsahuje
-
elektronické pérování aDD
-
sadu bočních kufrů
-
tempomat
-
centrální stojan
Motor převzatý z Dorsodura má po úpravách plynulejší projev v nižších otáčkách a vyšší maximální rychlost díky úpravě odstupňování šesti-rychlostní převodovky.
Desing má ostré sportovní rysy, půjčené z modelů RSV4. Jde především o přední masku, ale i např. zadní světlo. Z techniky superbikového motocyklu najdeme na Caponordu jeho odlehčená sedmnáctipalcová kola a radiální brzdy.
MOTOR
Aprilia V 90° Twin
-
příčně uložený
-
kapalinou chlazený
-
DOHC - 4 ventily na válec
-
zapalování se systémem Twin-spark - dvě svíčky na válec
-
128 koní (95,5 kW) při 8.500 ot./min.
-
točivý moment 118 Nm při 6.500 ot./min.
ELEKTRONIKA
RIDE-BY-WIRE
Díky elektronické kontrole plynu Ride-By-Wire má jezdec na výběr mezi třemi palivovými mapami -SPORT-TOURING-RAIN, které se přepínají při nastartovaném motoru, startérovým tlačítkem a to i při jízdě. Není to pouze reklamní slogan. Caponord razantně mění svůj charakter podle toho, jak chcete:
-
sportovní režim dává okamžitý agresivní výkon;
-
turistický zas hladší akci při uvolněné jízdě;
-
dešťový vám přijde vhod při extrémně kluzkém povrchu
APRILIA TRACTION CONTROL (ATC) + ABS
Systém ATC (kontrola trakce) v kombinaci s dvoukanálovým systémem ABS jsou navzájem nezávisle vypínatelné. Jezdec může ATC měnit ve třech stupních nastavení. Motocykl tak umožňuje plně využít výkon stroje a přilnavost pneumatik pro maximální potěšení z jízdy i méně zkušeným jezdcům
SEMIAKTIVNÍ ODPRUŽENÍ aDD (Aprilia Dynamic Damping)
Zvýšuje cestovní komfort. Elektronický přední i zadní tlumič lze nastavit pomocí združeného ovladače na řidítkách do čtyř předvolených režimů - sólo, sólo s kufry, duo a duo s kufry.
TEMPOMAT
U cestovních motocyklů nepostradatelný pomocník při nutných přesunech po dálnici. Při deaktivaci si pamatuje poslednízvolenou rychlost motocyklu.
RÁM
Je kombinací dutých trubek v horní části, sešroubováných vysokopevnostrními šrouby s litými hliníkovými bočnicemi. Výsledkem je dosažení výborné tuhosti dovolující využití plného výkonu. Nepostrádá lehkost a italský design.
ODPRUŽENÍ
Přední vidlici upside-down 43 mm obstarala značka SACHS. Zdvih vidlice je 167 mm.
Zadní tlumič SACHS je asymetricky uložen bez přepákování přímo na kyvné vidlici. Zdvih vidlice je 150 mm.
Elektronický přední i zadní tlumič lze nastavit pomocí združeného ovladače na řidítkách do čtyř předvolených režimů - sólo, sólo s kufry, duo a duo s kufry.
Zadní kyvná vidlice je dostatečně robusní, aby při použití asymetricky uloženého zadního tlumiče zajistila vynikající torzní tuhost s elasticitou potřebnou při akceleraci a intuitivní vedení motocyklu za všech podmínek.
BRZDY
Přední čtyřpístkové radiální brzdové třmeny svírají lehké kotouče o průměru 320 mm. Zadní jednopístkový třmen svírá kotouč o průměru 240 mm. U přední i zadní brzdy jsou použity již ve standardu opletené pancéřové brzdové hadice a seřiditelné páčky.
Dvoukanálový systémem ABS je vypínatelný.
VÝBAVA
Přístrojová deska Matric s kombinací analogového a digitálního displeje zpracovává údaje přes CAN linky a ukládá do paměti. Ultra kompaktní přístroje vynikají lehkostí a moderním designem. Všechny funkce jsou volitelné ovladačem umístěným na řidítkách. Na přístrojové desce najdete všechny důležité informace: okamžitou rychlost, otáčky, hodiny, stopky, teplotu, dva denní tripy (průměrná a maximální rychlost, doba jízdy, průměrná a maximální spotřebu), dobíjení a volbu intenzity podsvícení. Samozřejmostí je i imobilizér s možností zadání osobního kódu;
eloxovaná hliníková řídítka zesílená v uchycení. Jsou velmi lehká a přispívají k optimální a dynamické kontrole motocyklu;
hydraulický ovládaná spojka je velmi přesná a lehká. Je samo-nastavovací a zcela bezúdržbová.
ALTERNÁTOR | 690W při 6.000 ot/min | |
---|---|---|
VÝFUKOVÝ SYSTÉM | systém 2-1 s koncovkou na pravé straně, lambda sonda, EURO 3 | |
SPOJKA | více-lamelová v olejové lázni, s hydraulickým ovládáním | |
PRIMÁRNÍ PŘEVOD | přímá ozubená kola, převodový poměr: 40/69 | |
PŘEVODOVKA, 6-ti rychlostní, převodové poměry | 1° | 14/37 |
2° | 18/32 | |
3° | 21/28 | |
4° | 24/26 | |
5° | 25/24 | |
6° | 27/24 | |
SEKUNDÁRNÍ PŘEVOD | řetěz, převodový poměr 16/43 | |
RÁM | modulární konstrukce, ocelové trubky spojené vysoko pevnostními šrouby s bočnicemi z lehké slitiny, odnímatelný podsedlový rám | |
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ | „Up-side Down" teleskopická hydraulická vidlice SACHS průměr 43 mm, regulace předpětí pružiny, komprese a zpětného útlumu, zdvih kola 167 mm | |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | asymetrická kyvná z lehké slitiny vidlice s výztuhou, asymetricky uložený hydraulický tlumič SACHS s nádobkou „piggy-back", regulace předpětí pružiny, komprese a zpětného útlumu, zdvih kola 150 mm | |
BRZDY | přední | 2 lehké ocelové plovoucí kotouče 320 mm, radiální 4-pístkové třmeny BREMBO, oplétané brzdové hadice |
zadní | lehký ocelový pevný kotouč 240 mm, 1-pístkový třmen, oplétaná brzdová hadice | |
ABS | dvoukanálový systém Continental s možnosti deaktivace | |
KONTROLA TRAKCE | Systém ATC (Aprilia Traction Control) s možností samostatné deaktivace, propojen se systémy ABS a Ride-by-Wire, 3 stupně nastavení, funkce kalibrace průměru zadního kola dle použité pneumatiky | |
KOLA- ráfky z lehké slitiny | přední | 3,50 x 17" |
zadní | 6,00 x 17" | |
PNEUMATIKY- radiální, bezdušové | přední | 120/70 ZR 17 |
zadní | 190/55 ZR 17" | |
ROZMĚRY, HMOSTNOSTI, OBJEMY | délka | 2.240 mm |
šířka | 925 mm (řidítka) | |
výška | 1.456 mm (přístrojová deska) | |
rozvor | 1.565 mm | |
výška sedla | 840 mm | |
stopa řízení | 125 mm | |
úhel řízení | 27° | |
suchá hmotnost | 233 kg | |
provozní hmotnost | 251 kg | |
palivová nádrž | 24 ltr. |